چالش های اخلاقی در استفاده از تکنولوژی در آموزش
امروزه، مهمترین دغدغه نظام آموزش و پرورش یک کشور، ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه های فکری در جامعه اطلاعاتی و دانایی محور میباشد. با ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظهور فناوریهای نوظهوری چون هوش مصنوعی، حوزه آموزش از نخستین نهادهایی است که (AI) دستخوش تحولات اساسی شده است. استفاده از فناوریهای نوین اطلاعاتی بویژه هوش مصنوعی در آموزش به عنوان یکی از تحولات عمده قرن بیست و یکم، امکان بهبود فرآیندهای یادگیری و تدریس با تحلیل دادههای کلان، شخصیسازی آموزش، و ارائه بازخوردهای AI را فراهم آورده است. سیستمهای دقیق، میتوانند به ارتقای کیفیت آموزشی کمک کنند. با این حال، این فناوریها نگرانیها و چالشهای اخلاقی متعددی را نیز به همراه دارند که نیازمند بررسی و مدیریت دقیق هستند. این پژوهش به روش مروری و از نوع کتابخانه ای بر آن است تا به بررسی چالشهای اخلاقی در استفاده از تکنولوژی در آموزش بپردازد.